Over mij

Esther met bordje Over mijIk ben Esther Tuinman, geboren in 1977 en woon mijn hele leven al in Genemuiden. Na meer dan 15 jaar in loondienst te zijn geweest, ben ik per 1 september 2014 voor mijzelf begonnen als ZP-er/freelancer.

De werkzaamheden zal ik op locatie bij de klant, maar in goed overleg ook thuis uitvoeren, zodat ik dit goed kan combineren met de zorg voor mijn gezin en mijn ‘parttime’ baan bij OCD opleidingen.

Bedrijven, groot en klein, kunnen mij inhuren voor diverse opdrachten op het gebied van MS Office (Word, Excel, Access, incl. VBA programmeren) en SharePoint. Dit kan op het gebied van beheer en (nieuwe) ontwikkeling zijn, maar ook ondersteuning en training aan gebruikers, functioneel beheer, incident beheer, etc.

Aangezien ik het freelance werk naast mijn baan bij OCD opleidingen doe, ben ik beschikbaar voor 1 á 2 dagen per week. Mocht het een grote opdracht betreffen, zou ik dit eventueel in samenwerking kunnen uitvoeren met collega freelancer en/of OCD opleidingen.

Werkervaring
In 1998 heb ik mijn diploma gehaald voor Technische Informatie aan de MTS in Zwolle. Daarna ben ik aan de slag gegaan bij Yacht ICT en heb ik diverse opdrachten bij meerdere bedrijven gedaan op het gebied van MSOffice 2003/2010: sjablonen, applicaties en databases. In 2000 kwam ik voor een opdracht bij Univé Verzekeringen terecht, en ben daar eind 2001 in dienst gegaan. Ik heb bijna 13 jaar voor Univé gewerkt en heb daar o.a. de Huisstijl Bedrijfssjablonen, diverse HR Excel sjablonen en Access databases ontwikkeld en beheerd. De Huisstijl was bijv. een ‘op maat’ gemaakte applicatie binnen MS Word, met aangepast menu’s, waarmee de gebruikers diverse sjablonen konden aanroepen, o.a. brief, memo, etc. Daarnaast heb ik bij Univé diverse teamsites ingericht binnen SharePoint 2010 en 2013.

Sinds mei 2014 ben ik mij ook steeds meer gaan verdiepen in Office 365 en SharePoint 365. Steeds meer bedrijven gaan over in ‘the cloud’, en kunnen mij nu ook benaderen voor het inrichten van een Office 365 omgeving.

Eind 2014 heb ik de benodigde diploma’s voor MS Word, Excel, PowerPoint & Access gehaald voor de MS Office 2010 MASTER certificering. En mede daardoor en mijn ervaringen, ben ik sinds januari 2015 oproepbaar als docent voor de ‘MS Office Step In’ trainingen bij OEM Office Elearning Menu.

Sinds ik september 2014 voor mezelf ben begonnen heb ik al diverse opdrachten uitgevoerd. O.a. bij een tapijtfabriek in Genemuiden, VEBE, daar heb ik een Excel formulier (met VBA) gemaakt, welke nu wordt gebruikt door leverancier overal op de wereld, o.a. in China. Voor een therapeut in Kampen heb ik diverse ondersteuning verleend in het gebruik van MS Office, en tevens een Access DB opgezet voor de klanten en hun medicatie. Halverwege 2015 ben ik bezig geweest met een Excel formulier voor gemeente Kampen, voor hulpmiddel bij de Keukentafelgesprekken, bijv. voor aanvraag WMO, en regelmatig worden hier nog nieuwe wijzigingen op doorgevoerd. En in juli 2015 ben ik voor AP Support aan de slag geweest voor 3 maanden bij Centraal Beheer Achmea in Apeldoorn, met het optimaliseren van een WFM applicatie in Excel i.c.m. Access, voor de afdeling Pensioen en Leven. In 2016 ben ik o.a. aan de slag gegaan voor Propos Software, waarbij ik diverse wijzigingen heb doorgevoerd in een Access applicatie i.c.m. een SQL-server, daarnaast voor een aantal Excel formulieren ontworpen en ontwikkeld voor o.a. Euromac in Genemuiden. En wat een nieuwe uitdaging voor mij was, was het ontwikkelen van een Access applicatie met data op een Sharepoint teamsite! Dat laatste voor Talent in Control in Zwolle. Afgelopen jaren weer een aantal nieuwe klanten binnengehaald, o.a. bij PostNL een aantal afdelingen, Valid Express en Cargo, waar ik een Access applicatie voor het ontworpen en gemaakt, om uren en ritten in te registreren. En van daaruit kunnen ze diverse rapportages genereren. Daarnaast ook nog een nieuwe Access applicatie gemaakt voor Axxor in Zwolle, waar ze honingraat papier maken, en de diverse testen die ze hierop uitvoeren, registreren in dit systeem. En voor een dyslexie praktijk heb ik nog een Excel formulier gemaakt, om de sessies met de patiënten in te kunnen verwerken.

Sinds september 2015 als freelancer, en sinds september 2016 vanuit een dienstverband, geef ik ook diverse MS Office en VBA trainingen via OCD opleidingen in Deventer. Dit heb ik o.a. al gedaan bij Dimence in Deventer, KBBL in Wijhe, JobTrans in Genemuiden, Abbott Bioligicals in Olst, Roto Smeets drukkerij, Auping in Deventer, Ardagh in Deventer, de Friesland Zorgverzekeraar in Leeuwarden, Deventer Ziekenhuis, Krehalon in Deventer en Ieder1 woonbedrijf in Deventer. Tevens geven we ook ondersteuning aan migraties naar Office 365, dit o.a. al gedaan bij Witteveen+Bos en Deventer Ziekenhuis.
En via AP Support ben ik sinds september 2016 ook diverse groepen aan het trainen op het gebied van Excel 2013/2016, gericht op de praktijk waarmee zij bezig zijn.

Naast de opdrachten die ik uitvoer, ben ik ook zelf bezig met ontwikkelingen van nieuwe applicaties om deze ‘in de verkoop’ te zetten. O.a. een simpele klanten database met een agenda, voor bijv. kappers, therapeuten, etc… voor de kleinere ondernemers, die niet een uitgebreide applicatie willen…

Voor meer info over mijn werkverleden en certificaten/diploma’s, voor een uitgebreider overzicht zie LinkedIn.

Samenwerking
Indien nodig, bijvoorbeeld bij grotere opdrachten, werk ik samen OCD opleidingen (in Deventer)