Nieuws

14 november 2018
Ik zie wel, inmiddels zijn we een jaar verder. Te druk gehad om even een nieuwsbericht te plaatsen. Veelal ‘nee’ moeten zeggen tegen nieuwe opdrachten…
Afgelopen jaar veel gedaan voor Valid Express, en nog steeds nieuwe dingen aan het bouwen voor ze. Door Valid Express ook bekend geworden bij andere onderdelen van PostNL, en daardoor ook druk aan de slag voor PostNL Cargo. Daar gaan we vanaf 1 december proefdraaien met een Access applicatie en per 1 januari 2019 in productie. Wie weet volgt er nog meer binnen PostNL. Naast PostNL ook aantal nieuwe klanten binnengehaald, o.a. Axxor en dyslexiepraktijk KBC in Hasselt.

17 november 2017
Druk, druk, druk, zoals zovelen denk ik… Net voordat de zomervakantie begon heb ik een aantal nieuwe klanten bij gekregen, met uitdagende opdrachten. O.a. ValidExpress, een dochteronderneming van Post NL. Voor deze klant heb ik een Access applicatie ontworpen en gemaakt waarin zij de urenregistratie doorvoeren voor de chauffeurs, en hier diverse rapportages omheen gebouwd. Hier voeren we nog steeds uitbreidingen in door… voorlopig ben ik hier nog druk mee!

Daarnaast ook druk bij OCD opleidingen met het geven van diverse MS Office trainingen.
Mocht u interesse hebben in een training, maar ook voor ontwikkelopdrachten, bel gerust!
Dan ga ik kijken hoe ik dit in mijn eigen agenda kan inpassen, en anders in mijn agenda bij de OCD groep.

4 mei 2017
Hier eindelijk weer een nieuwsbericht. Afgelopen tijd druk geweest als freelancer, maar ook bij OCD opleidingen. Sinds september vorig jaar heb ik diverse nieuwe klanten erbij gekregen:

  • EuroMac bv in Genemuiden –> bouw van een Excel sjabloon, voor het aanmaken van pakbonnen
  • Historisch Centrum Overijssel in Zwolle –> bouw van een Excel rapportage met diverse draaitabellen, voor het analyseren van aantallen van bezoekers, hoe vaak bepaalde archiefstukken zijn opgevraagd, etc..
  • Buro Coen in Nijkerk –> bouw van een Excel sjabloon voor het maken van een calculatie.
  • van Etten Loonbedrijf in IJsselmuiden –> Aanpassen van een bestaande MS Access DB, aanpassen van de export naar CSV t.b.v. SnelStart.

Nu bezig voor Doorn Automatisering in IJsselmuiden voor het bouwen van een aantal rapportages in MS Access. O.a. overzicht voor de klant welke abonnementen zij hebben lopen bij Doorn Automatisering. En overzichten wat er nog gefactureerd moet worden naar de klant, etc.

En gisteren nog een leuk gesprek gehad bij een nieuwe klant in Zwolle. Hier eerst een factuur voor maken, hier volgt hopelijk later meer over!
Al met al, drukke tijd gehad, en nog genoeg te doen… maar mochten u een opdracht hebben, bel gerust om te kijken wanneer ik dit eventueel zou kunnen inplannen.

2 september 2016
Het is even geleden, vakantie achter de rug, en weer volop aan de bak!
Het laatste nieuws is dat ik vanaf 1 september 2016 voor 55 uur per maand (flexibel ingepland) in dienst ben gegaan bij OCD opleidingen in Deventer, om zo toch wat vastigheid te hebben. Naast deze uren blijf ik dus nog steeds als freelancer actief voor kleine tot middelgrote opdrachten. Eventueel in samenwerking met OCD opleidingen.

Mocht u dus interesse hebben in een training op het gebied van MS Office?
Dan kan u contact met mij opnemen, dan zal ik regelen dat dit z.s.m. wordt opgepakt bij OCD opleidingen!

De laatste maanden ben ik druk geweest voor Wink BV in Amsterdam voor het ontwikkelen van een Excel sheet, voor planning/begroting van de evenementen die ze organiseren. Was een leuke klus!
Daarnaast heb ik deze week weer een training van Excel bij Abbott in Olst afgerond, en volgende week een laatste les bij Roto Smeets in Deventer. Vorige week een nieuwe groep bij Ardagh gestart met een VBA training en volgende week nog 2 groepen voor VBA bij de Friesland Zorgverzekeraar in Leeuwarden.
Naast de trainingen zijn er nog diverse onderzoeken, gesprekken gaande voor nieuwe VBA opdrachten, o.a. bij Abbott (via OCD), Holland Trading Group (via Capwell) en nog een aantal andere partijen. Druk zat!

16 juni 2016
Aantal weken terug de oplevering gehad van een Access Relatie DB voor Talent in Control. Ze waren zeer tevreden, nu kunnen ze lekker aan de slag en wennen aan de nieuwe applicatie.
Voor OCD heb ik vorige week nog een Excel sjabloon ontwikkeld, voor de Openbare Montessori Basisschool in Zwolle. De leerkrachten kunnen hiermee snel en eenvoudig een rapport maken voor de leerlingen, zonder dat ze zelf op lay-out hoeven te letten of dat er wat fout gaat… De komende weken staan er nog diverse trainingen op de planning, o.a. afronding van 2 groepen bij Abbott. En nog een nieuwe cursus VBA voor een medewerker van BYK-Cera BV in Deventer.

 

Es IT Woordwolk Nieuws

 

13 mei 2016
De laatste maand veel Excel trainingen gegeven bij Abbott, o.a. ook over dashboard en VBA gehad. Inmiddels 2 van de 4 groepen zijn daar met succes afgerond. Heel veel leuke nieuwe contacten opgebouwd bij Abbott, en zoals het er naar uit ziet, komt er misschien nog meer werk naar ons toe vanuit Abbott. Afgelopen week ook bij Witteveen en Bos in Deventer een aantal dagen meegedraaid. Hier hebben ze diverse Huisstijl sjablonen in MS Word gebouwd d.m.v. VBA. Ze hadden diverse problemen waar ze niet uit kwamen, deze heb ik voor hun opgelost, en daarnaast een aantal nieuwe verbeteringen doorgevoerd in hun systeem.

Voorbeeld dashboard Nieuws

Voorbeelden van oefeningen bij de cursus om een dashboard in Excel te maken

Ook bezig geweest met het bouwen van een Access Relatie DB voor Talent in Control. Deze ligt inmiddels klaar, om te worden getoond aan Talent in Control. Binnenkort oplevering.
Tevens ook voor EuroMac een Excel formulier gemaakt, en al opgeleverd. Ze waren zeer tevreden!

Het is dus mogelijk om mij voor een aantal uren in te huren, en dat ik diverse problemen oplos of nieuwe wijzigingen doorvoer in een aantal dagen.
Bel of mail gerust voor de mogelijkheden!

6 april 2016
Druk, druk, druk….. Afgelopen tijd diverse wijzigingen doorgevoerd voor Propos Software, zelfs een dagje meegedraaid op de ESEF beurs voor Propos. Was erg leuk! Daarnaast veel training gegeven en nog te geven op het gebied van MS Excel bij o.a. Abbott, Roto Smeets en Ardagh.
Vorige week twee nieuwe klanten er bij gekregen, Talent in Control in Zwolle. Hiervoor ga ik een MS Access database bouwen voor het registreren van al hun klanten (bedrijven) met hun opdrachten, en de daarbij behorende kandidaten. Daarnaast vandaag nog een afspraak bij EuroMac in Genemuiden voor het ondersteunen bij het bouwen van een Excel formulier. Voor de komende maanden zit ik behoorlijk volgepland.

Al met al gaat het goed… grotere klussen moet ik op dit moment echt ‘nee’ tegen zeggen.
Kleine zijn van harte welkom!

19 februari 2016
Lang geleden dat ik een laatste update heb geschreven, een goed teken, een teken dat ik het druk heb!

Afgelopen maanden druk bezig geweest met software ontwikkeling voor Propos Software, en daarnaast diverse trainingen gegeven via OCD opleidingen. O.a. bij Dimence in Deventer, KBBL in Wijhe, Abbott Biologicals in Olst en gisteren gestart bij Roto Smeets drukkerij in Deventer. Bij die laatste twee ben ik de komende maanden nog vaak te zien.

Ik heb daarnaast nog een aantal offertes lopen, o.a. weer bij Centraal Beheer, zou mooi zijn als dat door ging… een vervolg op de werkzaamheden die ik daar de vorige keer heb uitgevoerd. Afgelopen week in ieder geval even rust gehad, en dan de komende tijd weer volop aan de bak!

9 november 2015
Weer tijd voor een update!!!  Druk bezig met het voorbereiden van de eerste cursusdag a.s. donderdag bij OCD opleidingen aan Dimence. Daarnaast verder gegaan met het bouwen van de klantendatabase, deze schiet mooi op! Ben met de laatste lootjes bezig…. Afgelopen zaterdag nog een telefoontje gehad van een klant van mij, Propos Software, mooi! Want over een aantal weken een afspraak bij hun, en dan nemen we een aantal zaken door wat ik voor hun kan betekenen de komende tijd.

Al met al gaat het goed, even een rustige periode achter de rug, wat wel even lekker was, en nu hopelijk de drukte weer in!

Cursus Dimence Nieuws

5 oktober 2015
Paar weken geleden stond ik in de ‘plaatselijke’ krant! Met mijn nieuwe auto…. erg leuk, en mooie reclame. Ik ben erg blij met mijn nieuwe auto, en nu dus ook een stuk mobieler!
Na een hele drukke, maar productieve en leuke periode, heb ik vorige week een opdracht afgerond bij Centraal Beheer Achmea. Nu nog een stukje nazorg…. leuke tijd gehad, en het zou mooi zijn om in de toekomst nog meer voor ze te kunnen betekenen. Vorige week ook al via OCD opleidingen een intake gehad bij Dimence in Deventer, om daar een cursus voor te gaan verzorgen voor Excel 2013 Advanced, dus dit mag ik ook (eindelijk) gaan doen, leuke nieuwe uitdaging!

De komende weken even alles weer bijwerken qua administratie en weer verder bouwen aan de klantendatabase i.c.m. een agenda module. Zodra deze af is, heb ik al een aantal ‘potentiële’ klanten om een demo aan te geven. En verder op jacht naar nieuwe opdrachten!!! Dus mocht u iets voor mij weten…..

Es IT 475x315 Nieuws

26 augustus 2015
Zo, de vakantieperiode is weer voorbij, en inmiddels ben ik al een tijdje druk bezig bij Centraal Beheer Achmea in Apeldoorn. Hier ben ik bezig met het optimaliseren en stabieler maken van een bestaande Workflow applicatie welke is gebouwd is met VBA in Excel i.c.m. Access. Hele leuke opdracht en veel nieuwe mensen leren kennen. Deze opdracht duurt tot ongeveer 1 oktober 2015, dan zou het project moeten zijn afgerond…. Vanaf die datum ben ik dan weer beschikbaar, maar tot die tijd, nog even lekker aan de bak!

9 juli 2015
Vorige week en deze week druk geweest met diverse gesprekken. O.a met OCD opleidingen in Deventer, om voor hun projectmatig cursussen te geven en eventueel VBA opdrachten op te pakken… En ook nog een andere opdracht binnengehaald, een MS Access opdracht, via AP Support, bij Centraal Beheer Achmea in Apeldoorn. Gaat lekker…

25 juni 2015
Een tijdje terug bezig geweest met het ontwikkelen van een formulier voor keukentafelgesprekken. Hier heb ik nu een presentatie van gemaakt, en kan dus worden aangeschaft door organisaties die dit soort gesprekken voeren. Presentatie staat onder het kopje ‘Mogelijkheden MS Office’ en dan ‘In de verkoop!!!‘. In deze presentatie staat uitgelegd wat het formulier precies inhoud, en wat de mogelijkheden zijn. Eventuele uitbreidingen ‘op maat’ zijn ook mogelijk tegen een meerprijs….

18 juni 2015
De afgelopen tijd heb ik alle (uur)tarieven een beetje in de gaten gehouden, en deze verschillen nog van elkaar. Zelf heb ik dus besloten om vanaf nu standaard tarieven te gaan hanteren. Dit kan zelfs voor sommige opdrachtgevers van mij gunstig uitvallen!!! Er is een nieuwe pagina toegevoegd op deze website waar deze tarieven staan.

26 mei 2015
Afgelopen tijd druk bezig met het bouwen van een (MS Access) klantendatabase met de mogelijkheid voor een agenda. Dit wordt een vrij simpele klantendatabase, voor elke klant een aparte ‘klanten kaart’ met meerdere informatie en een vrij simpele agenda zonder teveel poespas er omheen, ideaal voor bijvoorbeeld therapeuten, kappers, etc…. de kleinere ondernemers. Zodra deze klaar is, komt deze voor een vaste prijs in de verkoop, en eventueel op maat werkzaamheden tegen meerprijs….. wordt vervolgt!

Hier vast een aantal schermprintjes als voorbeeld:

201505 Voortgang agenda module Nieuws

201505 Voortgang klantmodule Nieuws

23 april 2015
Vandaag even de site bijgewerkt, en nieuwe informatie omtrent de mogelijkheden van MS Office toegevoegd. Vorige week het nieuw ontwikkelde formulier opgeleverd aan Gemeente Kampen, om deze grondig te testen…. en zoals het nu lijkt, volgt er nog meer werk vanuit deze klant! Daarnaast bezig met het reageren op diverse opdrachten en bedrijven aan te schrijven… Alles is welkom, neem gerust contact met mij op voor meer informatie!

 

Info Es IT Nieuws

 

2 april 2015
Het is weer even geleden, maar ik ben de laatste maand druk bezig geweest voor Gemeente Kampen, met ontwikkeling van een Excel formulier voor ZRM tafelgesprekken. Dit formulier wordt straks door de professional van de gemeente gebruikt bij gesprekken met de burger, als deze een zorg-aanvraag heeft. Er volgen nog een paar kleine uitbreidingen, en ondertussen zijn ze bij gemeente Kampen druk aan het testen.

Daarnaast ook contact gehad met Propos Software in Doetinchem, binnenkort ga ik ook voor hun aan de slag met diverse uitbreidingen van de software. Propos Software is software gebouwd in MS Access i.c.m. SQL server en wordt gebruikt bij diverse productie bedrijven, o.a. Bosch scharnieren in Doetinchem, voor de planning en de aansturing van productieomgevingen met een stappenproductie. Voor meer info zie www.propos-software.nl.

10 februari 2015
Net succesvol de opdracht bij Vebe Floorcoverings BV afgerond, het nieuwe Excel formulier wordt wereldwijd in gebruik genomen door hun leveranciers. Naast dat ik nu nog bezig ben met diverse MS Access applicaties, is er weer ruimte vrij gekomen voor nieuwe opdrachten, kom maar op!!!

28 januari 2015
Vandaag de site aangevuld met informatie voor de trainingen die ik elke donderdag ga geven voor OEM Office Elearning, zie pagina ‘MS Office Training’. Daarnaast afgelopen weken druk bezig geweest voor Vebe Floorcoverings BV, en een Excel formulier ontwikkeld en opgeleverd voor test. Binnenkort hoop ik te kunnen starten met het ontwikkelen van een agenda-module in MS Access, die ik op de site te koop wil zetten. Bijvoorbeeld voor therapeuten, kappers, etc… zodat zij een simpele agenda kunnen kopen met een klantenbak-systeem in één, en niet al te duur!

31 december 2014
Op de valreep van 2014 nog even een opdracht binnen gehaald bij Vebe Floorcoverings BV in Genemuiden. Het ontwikkelen van een Excel sjabloon i.c.m. VBA. Volgende week mee aan de slag!

microsoft certified master Nieuws18 december 2014
Vanmorgen de laatste 2 examens voor de MOS certificatie binnen gehaald, MS Access 2010 en MS PowerPoint 2010. Nu ben ik officieel MS Office Master, en dus volledig gecertificeerd voor MS Office 2010. Door deze certificering heb ik nu een opdracht binnen gehaald, en wordt vanaf ongeveer half januari 2015 ingehuurd als docent voor de Step In cursussen van OEM Office Elearning Menu in Almere.

msoffice master Nieuws

13 november 2014
Vandaag 2 examens gedaan en gehaald voor de MOS certificatie, MS Word 2010 Expert en MS Excel 2010 Expert. Vanaf vandaag ben ik dus officieel MS OfficeExpert. Nu aan de studie voor de volgende 2 examens (PowerPoint en Access), en als ik die binnen heb, mag ik mij MS Office Master noemen.MS Office Expert PNG Nieuws

6 november 2014
‘t Is weer even tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Afgelopen maanden bezig geweest met ondersteuning bij BreInZicht, daarnaast druk met de studie voor MOS certificatie. En diverse contacten gehad met meerdere bemiddelingsbureaus, welke opdrachten voor mij kunnen regelen. Vanaf vandaag ben ik (eindelijk) officieel in het bezit van de VAR-WUO, dus ik kan aan de slag via deze bureaus!

3 september 2014
Mijn eerste opdracht is binnen! Bij Tonique Huyser, BreInZicht, een alternatieve geneeswijzer voor volwassenen en kinderen met bijv. ADHD, concentratie problemen, reuma (fybromyalgie), etc. Ik ondersteun haar als Applicatie Consultant in het gebruik van de computer, en dan vooral gericht op MS Office zaken, o.a. Word en Access met het maken van sjablonen en databases.

1 september 2014
Vandaag gestart als zzp-er, freelancer via het UWV met de startersregeling. Ik heb 26 weken de tijd om een goedlopend bedrijf op te zetten. Heb er zin in!